Reménykedsz a kis vállalkozásod ismertségében, sikerében, de érzed, hogy nem kifizetődő céltalanul bolyongani online. Ne csüggedj! Van remény! Ebben a rövid útmutatónkban pontos tervet kaphatsz arra, hogy hogyan hozd össze hatékonyan, egyszerűen a saját honlapodat. Kövesd pontról pontra a következőkben vázolt hét lépést és sikerülni fog.
1. Határozd meg céljaidat
A tervezés első lépéseként fogalmazd meg azt, hogy miért készítesz honlapot. Minél pontosabban látod a célját, az értelmét a honlapodnak, annál könnyebben tudod összerakni. Próbálj minél tisztább válaszokat adni az alábbi kérdésekre:
- Milyen típusú honlapod lesz? Értékesítesz valamit, ismertséget szeretnél vagy információkat teszel nyilvánossá?
- Mi a célod a honlapoddal? Terméket vagy szolgáltatást értékesítesz? Online jelenlétet alakítasz ki vagy erősítesz meg?
- Hogyan tervezed elérni a célodat? Ismertető, informatív honlappal, webshoppal vagy bloggal?
2. Célközönség behatárolása
Ha megfogalmazódott a célod, akkor itt az ideje, hogy azt is meghatározd, hogy kivel éred el. Kik azok akiket meg akarsz szólítani, akinek szüksége van arra amit kínálsz - legyen az termék, információ vagy élmény. Minél pontosabban meg tudod alkotni előre az ideális látogatód profilját, annál könnyebb lesz megszólítanod.
- Milyen látogatóra számítasz? Próbáld jellemezni, körülírni azt a látogatót aki megfelel a célodnak.
- Hogyan tudod megszólítani a látogatódat? Hogyan kellene megfogalmazni az üzenetedet ahhoz, hogy az tényleg érdekelje a látogatódat?
- Mit vársz el a látogatódtól ha megérkezett a honlapodra? Milyen cselekvést, viselkedést vársz tőle? Vásároljon valamit, vagy esetleg szóljon hozzá az írásodhoz?
3. Üzenet megfogalmazása
Ha megvan a honlapod értelme, célja és az is kirajzolódott, hogy kinek szól, itt az ideje a tettek mezejére lépni. Meg kell formálnod, ki kell alakítanod a mondanivalód lényegét. Ez lesz az ami miatt a látogatód az elvárásodnak megfelelően fog cselekedni, viselkedni. Ez lesz az ami köré szerveződik a honlapod.
- Mi fogja arra késztetni a honlapoddal szembesülve, hogy az elvárt módon viselkedjen? Mi fogja kellő képpen motiválni?
- Miért válasszon épp téged és ne valaki mást aki hasonlót kínál (azaz a konkurenciát)?
- Mitől lesz vonzóbb vagy jobb az amit te kínálsz?
4. A megfelelő domain név kiválasztása
Domain név nélkül nem létezhet honlap. Egy okosan megválasztott domain név már önmagában fél siker. Bármi is a célod, legyen az értékesítés, információ közlése, hírnév szerzése stb. a domain név egy annyira fontos lépés, hogy ezen múlhat a honlapod népszerűsége. Az okos domain választás ökölszabályai ezek:
- Egyszerű szó vagy szóösszetétel.
- Minél rövidebb, annál jobb.
- Könnyen megjegyezhető.
- Tartalmazzon kulcsszót vagy hívószót.
- Legyen jellemző az iparágadra.
Ha foglalt egy bizonyos végződéssel, inkább válassz másik domain végződést. Például ha .hu-val foglalt, helyette válassz .eu-t, .com-ot, vagy .info-t. De akár egyet a legújabbakból, mint a .site, .shop vagy .blog. Nálunk közel 700 végződésből választhatsz!
5. A honlapkészítés eszközének kiválasztása
Gondolj arra, hogy ki fogja elkészíteni. Ami még fontosabb: karbantartani, frissíteni. Nagyon fontos szempont, főleg egy most induló honlapnál, a költség kiszámolása is. Ezeket a kérdéseket kell itt mindenképp megválaszolnod:
- A honlapkészítést magad végzed el vagy másnak kell fizetned érte?
- Milyen gyorsan szeretnéd ha elkészülne a honlapod?
- Mennyit vagy hajlandó észszerűen költeni rá?
Mielőtt belevágnál valami túl bonyolultba - ami hosszabb távon biztosan költséges is lesz - javasoljuk, hogy próbáld ki honlapkészítő eszközünket. Előzetes szakmai ismereteket sem igényel, ha már használtál szövegszerkesztőt, akkor könnyen fog menni. Ráadásul nem kell várnod valaki másra, hanem már most léphetsz. Így gyorsabb és hatékonyabb is leszel. Ingyenesen kipróbálhatod bármikor, csak akkor kell előfizetést választanod ha élesíteni akarod. Induló költségeid nincsenek, hiszen te magad építed meg. Csak a fenntartásáért fogsz fizetni, semmi másért.
6. Tartalom gyors elkészítése
A tartalom minél korábbi elkészítése kulcsfontosságú. A célok tiszták, a célközönséget is behatároltad, az eszközöd is megvan. A tartalommal ne várj. Hidd el, minél előbb elkészülsz vele, annál jobb.
- Milyen aloldalakra van szükséged? Mit tartalmazzon a honlap menüje?
- Mennyi szöveget tartasz elegendőnek a honlapodon?
- Vannak saját képeid? Ingyenes vagy stock fotókat fogsz használni?
7. Indul a tényleges honlapkészítés
Miután minden anyagot elkészítettél, minden szükséges eszközt megismertél, készen állsz a honlapod megépítésére. Minden korábbi lépésen sikeresen túljutottál, így jó úton haladsz a honlapod élesítéséhez. A honlapkészítő használhatósága, könnyedsége lesz ebben a fő szövetségesed.