1. Tartalom mindenek előtt
A Google (ro)botjai a honlap olvasható szöveges tartalmát fogják beolvasni, elemezni és értékelni. Amit nem írtál bele a honlapod tartalmába, arra keresve nem fognak megtalálni. Írnod kell, nincs mese. Mégpedig minden olyan információt, amire szeretnéd, hogy megtaláljanak, bele kell írnod a honlapod tartalmába.
2. Releváns és strukturált tartalom
A relevancia - bár bonyolultan hangzik, - lényegében frappánsan egyszerű: a tartalomban a jelentős, fontos részek kiemelése. Ahhoz, hogy hangsúlyozni tudjuk a fontos tartalmat és ezáltal a Google felé is jelezzük ezt, egy egyszerű, oldalanként következetes struktúrát kell létrehoznunk. A oldalainkon kiemelt hangsúlyt kapnak a cím, az alcímek, a paragrafusok. Az ebben a sorrendben megírt szövegek kulcsszavai adják a tartalmi relevancia jelentős részét. Ezekre mindig figyelj.
3. A kulcsszavak sűrűsége
A fontos, releváns információt kulcsszavakkal kell hangsúlyozni. Ezeknek a sűrűségére azonban nagyon vigyázni kell. Könnyen lehet abba a hibába esni, hogy a túl sokszor beleírt kulcsszó miatt a Google gyanúsnak tekinti az oldalainkat és visszaesést tapasztalunk a találatok sorrendjében. Meg kell érteni, hogy nem célravezető okosabbnak mutatkozni, mint a Google mérnökei. Ők épp azon dolgoznak, hogy ne lehesen átverni a keresőt, hanem reális eredményeket szolgáltassanak.
4. A kezdőoldal a legfontosabb oldal
A kezdőoldal, vagy főoldal kulcsfontosságú ahhoz, hogy megtaláljanak a keresőkben. A honlap tartalmát, üzenetét hatékonyan kell összefoglalja. Ugyanakkor kellően egyértelmű indítékot kell nyújtson a látogatónak, hogy további aloldalakat is meglátogasson értékes, hasznos információk megszerzéséért.
5. Egyedi tartalom
Ezt nem könnyű elérni, de ez az igazi csodafegyver. Az egyedi tartalom egyszerűen azt jelenti, hogy ebben a megfogalmazásban ezek a szavak, ezek fogalmak nem jelennek meg máshol. De az egyedi megfogalmazáson és hangnemen túl egyedi értéket is kell hordozzon. El kell érni azt, hogy a látogatók ténylegesen hasznosnak találják, annyira, hogy magukkal akarják vinni, hogy meg is osszák másokkal.
A fentieket betartva máris látványos eredményeket tudunk elérni a keresőkben. Az is igaz, hogy változhatnak a trendek: ami ma maga a tökély, az megváltozhat holnapra. De abban nyugodtan bízhatunk, hogy a színvonlas tartalom mindig is keresett lesz a weben, a keresők pedig mindig is jutalmazni fogják a kiemelkedő tartalmú honlapokat.